5.11.2011

Panasonic Lumix DMC-GF2


















先日、念願だったカメラを購入しました。早速庭に出て、咲いていた藤の花をパチリ。まだまだカメラと仲良くなりきれていませんが、これから精進したいとおもっております。

私にとってデジタル一眼レフは初めての買い物だったので、インターネットや店先で情報収集をしてみましたが、色々と調べれば調べるほど大混乱。
最後まで私を悩ませた二つの機種は、OLYMPUS PEN Lite E-PL2とPanasonic Limix DMC-GF2でした。どちらも気軽に持ち運べるサイズと重さ、使い易いシステムが売りの商品です。

最後の決め手になったのはタッチパネル。
Panasonic Lumix DMG-GF2に決めました。
家電メーカーらしい目のつけどころで、使い勝手の良さを追求していると思いました。
「直感的に、より感覚的に、、、」このキャッチコピーには、
「やられた。」と思わざるをえないのでした。

I bought a camera a few days ago. I wanted to have it for a long time, so once I got it i went to go out and take a photo this wisteria in my garden. I am not a good friend of this camera still more, but I will be it as soon as possible.

I tried to gather information of this kind of camera, because it was the first time to buy a digital SLR camera. But the examination made me confuse and chaos.
The final candidates became these two models OLYMPUS PEN Lite E-PL2 and Panasonic Limix DMC-GF2. Size and weight for easy to carry and the system for easy to use are selling point for both of them.

I decided on Panasonic Limix DMC-GF2 because of the touch panel.
I think that the company pursued good convenience in the point aimed at like the home-appliance maker.
Panasonic Lumix DMC-GF2
"Intuitively"
"More sensuously"
These words beat my heart.

0 件のコメント:

コメントを投稿